2009. január 17.

Hungaro-hibernian

Az olyan magyar, aki pl. tejjel issza a fekete teát és zöldet visel Szt. Patrik-napkor :-).

Ha választanom kellene, így határoznám meg magam.

Ez szerintem sokkal jobb elnevezés, mint a "New Irish", amivel a kormány akarja elkenni az újonnan betelepülők "idegenszerűségét".

Köszönet Sárközi Mátyásnak az ötletadásért.

***

Mindjárt megyek haza! Az utolsó két napra napsütéssel ajándékozott meg Budapest, elolvadt az a kevéske hó is, ami még ott ült a bokrok alján. A cinkék egészen megélénkültek, nagy a jövés-menés anyósom etetője körül. Az előbb még szajkót is felfedeztünk az egyik, igen magas fán, ott ült, és halkan nyekergett.

A fogamat megkaptam tegnap, még furán nagynak érződik a számban, mintha egy kapafog állna ki a többi közül. Volt, hogy egyszerre négyféle fokdoki hajolt fölém (technikus, asszisztens stb.), a szín, a forma, az elhelyezkedés felett vitázva, míg én hevertem ott, s vártam, hátha engem is megkérdeznek, mit gondolok a dologról. Végül tükröt nyomtak a kezembe, hogy nézegessem, tetszik-e, meg vagyok-e elégedve. Meg voltam. Hízelgő volt a figyelem, de így utólag azt mondom, ezért a pénzért el is lehet várni a körbeugrálást!

A fog végső színére várni kellett kicsit, addig az új Napirajz könyvvel szórakoztam, de csak halkan, biztos zavarta volna őket a fel-felcsapó harsány röhögés.

A lakás hatalmas tükre előtt pár napja szembesültem a valósággal, borzalmas volt. Tényleg hallgatnom kell a dokira, és addig kezdeni el a testedzést, amíg lehet. Nem élhetek folyton "ápol és eltakar" pulóverek takarásában.

Találkoztam továbbá ifjabb, és még ifjabb rokonokkal, és utána kellemetlenül éreztem magam, mert nem lehet okos tanácsokat adni, és segítséget, ha az ember évente egyszer látja őket. Az örömükben sem lehet részt venni. Maradt a hümmögés, és egy óvatos karsimítás, és a lelkifurdalásos érzés: hogy nekem mennyire jó dolgom van!

5 megjegyzés:

Erika Antal írta...

Szerintem hagyjuk ezt a testedzést, elég egy kis kaja reform :)). Testedzésből meg bőven elég a sütéssel kapcsolatos mozgás. Aztán majd ráérsz egy kis esti tengerparti sétát beiktatni... de mondom azzal még ráérsz :))).
Van ebben az életben elég dolog, ami frusztrálja az ember lányát, minek ezt még súlyosbítani ezzel a testmozgással? :))

kisrumpf írta...

Kedves tőled, de ezt éppen Te mondod, aki látott???

agica írta...

Vigsztaljon,hogy barhol mashol a vilagban minimum 5x ennyiert ugraltak volna korul a fogorvosok...
Bementunk a gyerekkel tanacsadasra, es 2oo NZD- be kerul az a 1o perc, ami elore meg volt hatarozva...Es meg csak hozza sem nyult...

ÉvaZsuzsanna írta...

Gyönyörűszép száz fogaddal egyél naponta legalább egy almát sütemény helyett, de ha nem megy így, hát lelkiismeretfurdalás nélkül edd ami jólesik!

kisrumpf írta...

Nem eszem ám sütit, eszem almát... a baj az, hogy abból, amit eszem, sokat eszem és nem mozgok :-( Szóval az agyammal tudom, mi a megoldás, de a test, az akaratgyenge :-)))