2009. augusztus 21.

Bréking nyúz 2.

Most kaptam az sms-t, Betty-nek sikerült elintéznie a biztosítást, MEGYÜNK!!!

***

Nem tudom, az időjárás miatt-e, vagy miattam, de ma kivételesen magasra sikeredett az almatorta. Majdnem olyan magas lett, mint a forma, eddig ilyet még nem csinált. Szuperül néz ki. A rozskenyereim ellenben nem keltek olyan magasra, mint máskor. A tészta, amit a szinte állandósult nedves, szaunás idő miatt hetek óta kicsit kevesebb vízzel készítek, most keményebb lett, mint máskor. Ki hitte volna, hogy így oda kell figyelni az időjárásra, s aszerint kevesebb vagy több vizet adni a megszokott lisztmennyiséghez. Tudomány ez kérem!

S a múltkor azt is megtanultam, egy életre, saját káromon, hogy nem, a megkelt kenyeret NEM kenjük le a hűtőből kivett tojással, mert hökkentében összelappad, és megbőrösödik. Lehet, hogy sülés közben újra felpuffad, de azért a tojás legyen csak szobahőmérsékletű, mert egy kellemesen langyos, frissen kelt formás kenyeret hideg tojással lekenni vétek. Most már ezt is tudom...

***

Most örömömben körberohanom kétszer a lakást, aztán vissza a konyhába.

2 megjegyzés:

Erika írta...

Én akkor adtam fel a fánksütési terveimet, amikor egy régebbi szakácskönyvben azt olvastam, hogy csukjunk be ajtót ablakot nehogy huzat legyen és biztosítsunk a helységben állandó hőmérsékletet. Itt tudtam, hogy EZ nem az én világom :))).
Amúgy ezzel a fránya tojással iszonyúan kell vigyázni. Én pl.egyszer a tartármártás készítésénél jártam meg így. Úgy kicsapta az olajat, mint a sicc, mert hideg volt a tojás az olaj meg szoba hőmérsékletű.

Névtelen írta...

szia de jó hogy mentek képeket kérünk ám:)jó munkát: Zsuzsi