2016. október 10.

Csokis-mentás aprósütemény

Hogy az előbbi bejegyzésem okozta sokkot enyhítsem (takaróban dobálták a kicsi állatot!), gyorsan leírom a mostanában megkedvelt csokis süti receptjét. Nigella Lawson (ki más, haha) egyik újabb könyvéből vettem, amikor olyan sütit kerestem, amihez fel tudom használni azt a menta kivonatot, amit egy hálás tanítványomtól kaptam, egyenesen az USA-ból. Mert hogy az írekhez nem szállít a cég, amelyik gyártja, különben rendelnék.

A piacra nemrég kávé mellé kísérősütinek csináltam, mondhatni, beetettem vele az embereket. Következő héten pedig megsütöttem a pultra, szépen fogyott. Működött a trükköm.

Hozzávalók:

100 g puha vaj
150 g félbarna cukor
1 teáskanálnyi vanília kivonat
1 tojás
150 g sima liszt
35 g cukrozatlan kakaópor
1/2 teáskanál sütőpor
200 g aprószemű csokoládélencse
1/4-1/2 teáskanálnyi menta kivonat

A sütőt elmelegítem 180 fokosra. A vajat a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a tojást, a menta és a vanília kivonatot. Egy másik tálban összekeverem a lisztet a kakaóval és a sütőporral, aztán a vajas keverékhez adom. Simára keverem, majd beleöntöm a csokilencsét. (Ebből elég szerintem 150 gramm is, nem is rakok bele többet, de mint tudjuk, Nigella nagykanállal főz).

A kedves, kisméretű fagylaltoskanalammal merek kis diónyi méretű darabokat a sütőpapírral bélelt tepsire, egymástól olyan 3 centire sorakoztatom fel őket. Nem formázom a folyókat, így mennek a sütőbe. 12-15 perc alatt sülnek meg, eközben kissé ellaposodnak. Utána hagyom őket teljesen kihűlni, s csak aztán szedem le a papírról őket, mert melegen odaragadnak.

Ennyi. A fodormenta kellemes, mentás utóízt ad nekik, mintha After Eight csokit ennénk. Aki nem szereti a mentát, próbálhatja narancsolajjal is, az is igen finom lesz!

Nincsenek megjegyzések: